Riverge Grand Max

Den senaste tiden när jag har fiskat har jag använt tafsmaterialet Riverge Grand Max och jag måste säga att det har imponerat stort på mig! Tidigare flourcarbon jag använt har haft en dålig brottstyrka i knutarna och inte alls levt upp till vad jag hoppats, snarare så har det fått mig att tappa tilltron till flourcarbon som material och jag har istället kört med nylon.
Jag måste säga att Rivergematerialet helt fått mig att ändra åsikt, det är riktigt slittåligt, bra brottstryrka med RÄTT knutar och framförallt otroligt kamuflerat i vattnet.

Egentligen tror jag inte på att göra reklam för olika förbrukningsmaterial då alla har olika åsikter om hur ett material ska vara, men det här rekommenderar jag er i alla fall att prova!

Min gode vän Johan Söderberg säljer materialet till ett riktigt bra pris från sin hemsida (annars är det import från USA som gäller). Kolla in www.ghostcreek.se, under fliken försäljning.


/ Jimie

Kommentarer
Postat av: Pontus

Kanske blir att prova det då. Har också provat flourkarbon tidigare utan att fastnat för det - Pontus

2012-05-27 @ 18:00:11
Postat av: Jimie

Prova på du, du kommer att gilla den!

2012-05-27 @ 20:41:52
Postat av: Johan Söderberg

Tack för feedbacken och visst är det så att detta material är bäst i världen ;-)

Många flugfiskeprofiler i Sverige handlar av mig!



MVH

Johan

2012-05-31 @ 11:19:34
URL: http://ghostcreek.se
Postat av: Täcket

Johan, du behöver inte kalla mig fiskeprofil ;-)

2012-05-31 @ 19:34:43
Postat av: Jimie

Täcket - Johan: 1-0

2012-06-01 @ 11:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0