Värtan Cup 2011 - Håll Trouten

Ställde för andra året upp i Värtan Cup (världens största gäddtävling) tillsammans med Niklas och Tommy. Förra året kom vi på plats 20 av närmre 200. I år var målet att förbättra det. Relativt tidigt så plockade Tommy en gädda strax under minimimåttet på 75cm, trist men den gick tillbaka utan invägning. Bara några minuter senare så har jag ett följe av en gädda i storlek 6+. Det började lovande!

Tyvärr fortsätte det inte lovande utan vi fiskade på ett bra tag utan någon känning. Det var först med någon timme kvar som Tommy slog till igen, den här gången var gäddan godkänd. Några kast senare känner jag ett försiktigt pet på jiggen och när den kommer in till båten simmar det en 7+ gädda lojt efter.

Tyvärr blev det inget mer, men med någon av mina följen krokade så hade vi varit uppe på en pallplats... bittert, riktigt bittert. Men samtidigt är det så det ska vara, en del av charmen!

Förra årets start var ett vansinne, 200 båtar som på given start öser iväg. I år var det betydligt lugnare, men ändå ett mäktigt scenario, jag klippte ihop en liten film från starten i vår båt. Enjoy!

/Jimie


Kommentarer
Postat av: Martin F

Härligt med ett inlägg igen grabbar, det var ett tag sen! / Martin

2011-10-06 @ 19:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0