Veckan efter midsommar

Nu är planerna för den första flugfiskeresan så gott som klara. Det blir jag och Täcket som dra upp till Jämtland, veckan efter midsommar, på storöringsjakt! Tyvärr kan inte vår fiskebroder Jimie följa med på denna resa (hans avhopp har godkänts av Teamet, då orsaken till detta är motiverat) men sommaren är lång! Det har ju blivit en tradition att dra upp denna vecka och det känns tråkigt att alla inte kan hänga med, då tänker jag såklart även på Mats och Mange! Vi har inte riktigt bestämt om det blir ett eller två fiskevatten, men vi har ju tyvärr ett par månader på oss att spika detta. Hur det än blir så känns det som att det blir svårt att toppa förra årets flugfiskesäsong, men är den ens i närheten kommer jag att skratta mig lycklig!

 

Nu börjar den ”jobbiga” tiden att försöka begränsa sina inköp inför sommaren… Några grejer jag funderar på att skaffa mig är följande: klass 4 rulle, vadarjacka, vattentätväska, solglasögon, bindstäd, vattentätkikare mm, mm.

 

// Jocke


Kommentarer
Postat av: Täcket

Eftersom Jimie inte hakar så behöver vi inte tvinga i oss en massa öl. I år dricks det bara rosé

2011-01-20 @ 21:35:27
Postat av: Jocke

Word! :)

2011-01-21 @ 08:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0