Uppe innan tuppen

I morse ringde klockan 04.10, snoozade till 04.20. 

Funderade både en och två gånger på om det verkligen var värt det. Tydligen så tyckte jag det, för en halvtimme senare så hade jag hunnit med två koppar kaffe, blåst upp ringen och fått på mig vadarna.
Nere i viken låg vattnet stilla, till och med svanarna sov. Min enda fiskekamrat var en skrattmås som dök efter småfisk i ytan.
Såg mycket vakande småfisk, men i dag ville inte dom större fiskarna visa sig. 06.45 var det dags att packa ihop och åka hem.
Höll inte huvudet lika högt efter dagens bompass som efter det senaste passet, det berodde nog på trötthet och kaffesug eller berodde det på bompasset? Fanns inte tid att tänka på det för barnen var vakna när jag kom hem och verkligheten kallade.     

Jocke och Jimie har kört ett kvällspass i dag och förhoppningsvis har det gått bättre för dom. Kommer säkert en rapport under morgondagen. 

Täcket

Kommentarer
Postat av: jimie

...inga inkommande hot? (ny app på mobilen?) Det får vi verkligen hoppas!

2011-05-02 @ 13:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0