Hjälp! Stort och säkert eller Guld och nytt?!

Kommer att dra iväg fre-sön och fiska torrfluga men har lite svårt att bestämma mig vart jag ska åka. Har två alternativ, antingen så drar jag till ett vatten där jag fiskat många gånger och där jag vet att det finns stor fisk. Där är det inte omöjligt att ta en öring över 2,5kg, kanske till och med 3kg. Hyfsat nära att åka och väldigt fisksäkert.
Eller ska dra till ett för mig ofiskat vatten med guldöringar och chans på en "Guldtrofé". Har jag tur så får jag sällskap av en guide som ökar på chanserna ytterligare. Det är lite längre att åka och känns inte riktigt lika safe. Men det är ju alltid kul att fiska nya vatten.

Kommentera gärna och hjälp mig.

Täcket

Kommentarer
Postat av: Teofil

Det är så kul att fiska! Det är så fint när fiskarna är guldfärgade. Jag skulle ta guldfärgade, ta guldfärjade!



Just i morgon inte efter! :)



/ Teo

2010-08-24 @ 12:59:15
Postat av: Jocke

Det är en sjukt svår fråga. Det är ju alltid kul med ett nytt ställe, men då säsongen går mot sitt slut kanske det är bättre att gå på rutin. Kolla fångststatistiken och vädret.



Hade ju varit kul att haka!



// Jocke

2010-08-24 @ 14:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0