Årets fiske

Tänkte försöka berätta lite om årets fiskeplaner, vad som komma skall och det som har hänt.

Jag och Magnus gjorde en sistaminutenkoll på Eniro efter fina "hotspots", där vi skulle bedriva dagens ismete efter Gädda. Vi hittade en liten liten "sjö" som vid en första anblick såg ut att vara en grumlig dypöl, men som senare skulle visa sig vara en grym gäddpöl. 30cm snö och 30cm is/slask gjorde inte borrandet till någon barnlek, därför kändes det riktigt jobbigt när det bara var 80cm till botten. Som tur var så resulterade det i tre st gäddor med en topp på ca sex kg. Tyvärr så bjöd jag med Jimie dagen efter till samma ställe, men då lyste dom med sin frånvaro. 

Största gäddan

Om det blir så att jag köper en flytring tills våren kommer, så är det i den sjön jag kommer jaga gäddorna.

I sommar kommer det även att bli torrflugefiske efter Karp på golfbanorna runt Sthlm, tror det kan vara ett riktigt bra komplement till det uteblivna fisket efter "gulöring" med boysen.

Jocke med en guling

Nu blir det chips och dip med damen. Tack å hej

Täcket


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0