Flugbindning i fält

När en bekant och skicklig flugbindare, Gustav Fröléen (som ni säkert känner igen för hans Sawyer nymfer), bestämde sig för att sälja loss sina fiskeprylar till förmån för studier och fotografering åkte jag såklart för att kolla vad som fanns tillgängligt. Jag gjorde många riktigt fina klipp, bland annat; en metz nacke, hjorthår, krokar, CDC, trådhållare, chinelle, Cock de Leon.
 
Men det riktigt roliga klippet gjorde jag strax innan jag skulle gå när vi pratade om fördelen att kunna binda upp flugor vid vattnet (vilket är min primära orsak till att jag började med flugbindningen). Gustav kastade med ett litet smsidigt flugbindningsfältkit. Praktiskt tänkte jag, men det var inte förrän jag öppnade det "lilla" kittet jag förstod vilket komplett bindsett det var!
 
Proppat med allt man kan tänkas behöva!
 
Ihop-packat:

Verktygen:
 
Lite mer:
 
Ännu mer:
 
Tackar för det Gustav, nu längtar man redan till nästa säsong!
 
Mvh / Jimie

Kommentarer
Postat av: Jocke

Riktigt grymt litet kit!

2012-09-14 @ 14:26:18
Postat av: Jimie

Ja, hur smidigt som helst att plocka med sig!

2012-09-19 @ 09:35:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0