Premiär i Drevan

Dax för årets premiär i Drevviken söder om Sthlm! Det är en stor högtid och viktig tradition för teamet, inte minst i år när skönheten Lars-Åke bär oss över djupen. Jag och Jocke bestämde oss ganska omgående att ro till grynnan där vi lägger 99% av all tid i Drevan. På väg dit rodde vi drag och det tog inte många årtag innan första firren satt på mitt spö. Det var en liten snipa runt kilot. Efter en snabb C&R var det Jockes tur och den här gäddan var tyngre.



Något seg men trots allt en fin gädda.

Väl framme vid grynnan så plockade vi ett gäng mindre fiskar innan det åter small till hos Jocke. Den här fisken var riktigt pigg och hugget var brutalt!

Strax innan vi skulle dra hem så får Jocke återigen ett rejält hugg. Även den här gäddan är pigg och ger några fina rusningar. När den kommer upp bredvid båten kan vi se att det är dagens största. Jocke Plockar upp den men precis när jag ska fota så gör den alligatorrullningen och glider ur Jocks grepp. Efter att ha utfört en mindre line-dance på relingen studsar gäddan tillbaka ner i vattnet bredvid båten. Jocke försöker att taila den men gäddan glider för långt ifrån båten. Det enda minnet blir den här bilden.

Vi uppskattar gäddans vikt till någonstans mellan 13-14kg.

Ponera att jag sitter i en engelsk lodge med tweed kavaj och pipa (för att understryka vikten i det jag säger) när jag säger att: Alla kan inte vara bra på allt, men alla är bra på något. Jag hackade på Jockes flugfiske-skills häromdagen (som ni såg på filmen uppträdde han som en dement 90 åring) men fiska gädda, ja det kan han! Och då är han ändå sikmetare ut i fingerspetsarna!

/ Jimie

Kommentarer
Postat av: Svante

fin bild men 13kg var nog att ta i hehe :-)

2011-06-01 @ 14:34:50
Postat av: Jimie

Tror du det Svante? ;) Märkte för övrigt att jag la in två bilder på samma gädda... så skulle det ju inte vara!

2011-06-01 @ 17:45:58
Postat av: Per

Kanske e samma gödda som vägrade släppa min gös på ca: 1,5 kg,hade gösen på tvären i munnen,gäddan släppte efter en 10min,det va ett monster:-)

2011-08-04 @ 11:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0