Jämtland igen

I skrivande stund så står grabbarna (Jocke, Jimie och Mats) i ån och drillar öringar över två kilo, medans jag får sitta hemma och titta på en dålig landskamp. Eller får dom verkligen fisk? Börjar ana oråd, för rapporterna duggar inte tätt precis.
Det är dags att jag gör något åt det. Så jag har packat bilen full med vadare och spön, rullar och flugaskar, för imorgon drar jag upp till härliga Härjedalen för att försöka lura ett par guldöringar. Pratade precis med en guide från området som sa att det var högt vatten men att det fortfarande fanns fisk som tog torrt. Och är det någon gång under året man ska fiska med musimitationer så är det nu.
Fan, att ett morgondag kan kännas så avlägsen! 
 
Täcket

Kommentarer
Postat av: Jimie

Grymt! Of you go!

2011-08-13 @ 19:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0