De första vaken

Det är bara slutet av april men vi har nästan haft högsommarvärme i två veckor nu. Imorgon öppnar en vacker och närbelägen sjö med både regnbåge och öring av fin kvalité, jag hade lite tid över ikväll så jag tog kameran och begav mig dit för att spana efter de första vaken. Väl nere vid vattnet så hade solen gått ner bakom trädtopparna och myggen kläckte bara sporadiskt, men det vakade! Fisken var aktiv och ett flertal vak bröt den spegelblanka ytan. Att sitta en varm vårkväll och se öringar bryta ytan i både försiktigt sörplande vak samt explosiva lufthopp är svårslaget. För en stund var det en norrländsk tjärn jag satt och tittade ut över, med vild guldskimrande öring.






/ Jimie

Kommentarer
Postat av: Täcket

Tisdagen känns långt bort nu

2011-04-30 @ 08:35:36
Postat av: Bäckström

Fina bilder elof! Sugen blir man.



Ta en sjukdag och spendera torsdagen i Förlisia med mig! Borde gå under friskvård;)

2011-05-02 @ 11:05:42
Postat av: Jimie

Tackar Homeboy! Haha, torsdagen blir svårt...men vi får pricka in det någon annan dag!

2011-05-02 @ 13:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0