En liten dagstur

När jag kom hem på fredagen efter jobbet så incisterade min sambo att jag skulle åka och fiska. Hon mumlade något om att "du är värd det".
Sagt och gjort! Kl 19.00 så drog jag ifrån Sthlm med en rivstart, styrde kosan mot Tänndalen och den lilla vackra Tännån. En liten tur på runt sex timmar. Sms:ade Jimie och bad om nummret till gutten Hans Erik, min "guide" och "kock" under helgen.
När jag till slut anlände till Tänndalen så ringde jag nummret jag fick av Jimie, gutten hade stängt av mobilen! Jag vet ju som tur var att Jimie är en nattuggla som sitter hela nätterna och kollar fiskeklipp på Youtube, ett samtal till honom så kan han guida mig fram till campen. 
Inte en lampa var tänd på hela campen och med hjälp av uteslutningsmetoden så lyckades jag knacka på rätt dörr.
Hans Erik hade tydligen varit hos en kompis och tagit ett par öl, 10,2%-iga.
Härligt att få umgås med en bakfull guide i morgon, met visade sig vara den perfekta dagen att vara bakis på.

På morgonen gick vi uppströms och Hans Erik pekade ut alla Hot Spots, som för dagen inte var några Hot Spots. Fiskar och insekter lyste med sin frånvaro fram till kl 17 då det under tio min började kläcka Siphlonurus.
Det kanske fanns en chans att få kroka en guldklimp iaf, men så blev det icke. Jag som hade trott att det bara var att åka upp och ta ett par finingar.
Som kompensation för att Hans Erik sovit ruset av sig hela dagen och fisket varit uselt så bjöd han på en utomordentlig middag innan jag startade min färd mot Sthlm.
Då hade klockan precis slagit 21.00, så det blev ett stopp i Gävle för att sova en halvtimme.

Hoppas att jag/vi får chansen att guida Hans Erik i Team Santiagos å nästa säsong, kan näst intill jämföras med Kola. Då ska du nog komma över 2kilos gränsen Hans Erik:)






Täcket


Kommentarer
Postat av: 10.2%

Tjena Täcket! Det var jo et håplöst möte du fikk med våran "produkt" her i Tänndalen.... En "camp manager" som visade sig vara stup full(10.2% är lite mycket!!)he..he, och en elv som det inte hende något i... det måsta vi retta på nesta år!! Det var ju synd at elven inte visade sig fron en betre side lördag slik at du fått se hur bra den egentligen är. Söndag tils onsdag var det derimot helt annorlunda tillstander da båda innsekter och stor fisk visade sig i stort anntall. En guidad tur nesta år hörs veldigt bra ut... fisk mellan 2.5 - 3 kilo är velkommen i mit net.. he he. Vi hörs!

Helsningar Hans Erik PS! Jag är nu blivit degraderad til fotograf... inte mer 10.2%!!!

2010-09-14 @ 20:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0