Havsöring i dimman!

Här kommer lite bilder från Täckets och mitt öringsfiske, förra veckan...

Täcket var ruggigt laddad inför dagens öringsjakt!


Vi började med några kast vid ett litet sund.


Sen drog vi ut på lite öppnare vatten.


Efter att vi sett några vakande och hoppande öringar drog Täcket fram flugspöet. Men det närmaste vi var att få öring i båten, var att en öring hoppade i relings höjd någon meter från båten.


För att höja chanserna till fisk, åkte kaffet fram. Tyvärr hade jag glömt mina supersmarriga mackor hemma :(


Kaffet (dimman?) gjorde susen och Täcket krokar dagens första öring!










Öringen var inte så sugen på en fotosession och tog sig själv tillbaka till havet. Men vi hann med en bild iaf!


När dimman blev tätare blev det bra mycket kallare. Det var ju tur att en av oss hade en flytoverall...


När dimman tätnade ännu mer, började vi tänka på refrängen. Drog sista kastet förbi en liten udde och small till direkt! Min första havsöring på över ett år och första fisken på mitt Shimano Speedmaster.




Täcket sköter både kameran och håven på ett klanderfritt sett!


Ruggigt nöjd fiskare :)






Efter att jag tog fisken bestämde vi oss att fortsätta ett tag till. Mindre än 10 min efter att jag krokat min första, högg det igen! Denna gång var det en lite mindre storlek, men det blev en rolig drillning med ett par sköna hopp.








Jag drog båda öringarna på draget nedan och Täcket drog sin på ett med liknande färg. 


Tillslut tog kylan och dimman över och vi drog oss hemåt.


Jag tror både jag och Täcket är överens om att det inte skulle varit en nackdel med en GPS eller en kompass i dimman. Fast det är ju kul med äventyr!!!

// Jocke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0