Ligster och storabborrar!

Skulle ta en avskedstur med Santiago-Mats innan han åker hem till Manilla, siktet var inställt på Drevviken och självklart var det Klamüdia som skulle ta oss till grundet. Men !MEN! för andra gången irad hade ligister varit framme med sina långa smutsiga fingrar. Kättingen var avklippt och åror, ankare, håv, rep mm var stulet och båten var nedknuffad i vattnet... hyggligt!

Vi kände oss klart irriterade och funderade på att åka hem, men bestämde oss att det inte skulle förstöra vår sista chans till en romantisk fisketur innan han och Maria åker hem. Vi tog ett snabbt beslut och ringde den Eminenta Herr Bäckström och bad om att få låna Förlisia, vilket gick bra. 20 minuter senare satt vi och guppade i Orlången. Fisket gick riktigt segt (den lilla stunden vi hade på oss pga allt krångel) men efter ett tag så högg det till på mitt spö. Jag var ganska säker på att det var en gädda, men upp kom en ruggigt fin abborre... Kanske den största jag krokat (var är vågen när man behöver den!?). Fastnade på bild gjorde den dock. Vad vägde den tro?







    Mvh / Jimie

Kommentarer
Postat av: Håkan

Mycket fin borre! Vi körde ett pass i orlången för en vecka sen, men det var tunt med fisk som vanligt. Det närmaste vi kom var en tappad fisk som inte ens hade vett att komma upp till ytan och visa sig. Drevviken är mycket bättre enligt mig!

//håkan

2010-08-17 @ 22:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0