Fiskefilm i Strömmen

Jag pratade med William i ett helt annat ärende när han sa att han och Peter skulle till Stockholmsström nästa dag och filma laxfiske till en kommande TV-produktion. Trots att jag inte är någon strömmenfiskare så visade det sig att jag ändå kunde komma till hands med tips om fisket där (ibland är det bra att minnas det man snappar upp om vattnen i sin närhet!), så jag styrde upp så att jag kunde vara med vid inspelningen dagen efter.

De började filma redan tidigt på morgonen och såg stigande laxar omkring sig. Särskilt en var uppe med jämna mellanrum, det var en riktigt blank torped som vi uppskattade till 10+. Trots stigande fisk, bra förutsättningar med vattennivåer och en variant på B3-bonkern som jag band upp så blev aldrig någon fisk krokad... Laxfiske är alltid laxfiske, and it will bring you down! Under lunchpausen kom det förövrigt en spinnfiskare och plockade "vår" lax... Vågen stannade på strax över 13kg. En fin bit, hade vart ännu finare om William eller Peter hade fått tagit den på fluga!

Jag passade på att klämma några bilder också:









         / Jimie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0