Splitcane bytes?

För ett par år sen kom jag över ett splitcane spö på auktion. Spöt saknar signatur så jag
har fått hjälp av flera duktiga bambu-kännare att sätta märke på det, de flesta inkl. Lars-Åke Ohlsson
menar att det är ett Pezon et Michell spö, 8'6 ft i klass 4/5.

Jag har fiskat en del med spöt och det funkar bra och är i gott skick, men jag har ändå svårt för
den paraboliska aktionen så det står mest och samlar damm. Alltså funderar jag på att låta någon annan
ta över det.

Kanske någon av er har ett spö föredömligt en klass 4/5(kanske även en rulle skulle funka) som skulle göra ett bra byte? Självklart går det bra att kolla spöt och provkasta med det innan bytet!

...canespöt kastar bra (drillar fantastiskt!) och är i bra skick, så vill inte byta mot några nybörjarprylar! Har du nått bra byte? Skriv i kommentarinlägget så hör jag av mig!













Mvh / Jimie
---------------------------------------------------------------------------------------
*Edit: I övrigt tog vi bort ett inlägg som var ämnat som ett humoristiskt inslag, fotat från en 5-kamp i midsommras, men som föll i dålig jord. Vi ber om ursäkt för detta och håller med (Johan) om att det hamnade lite snett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0