Once you go black you never go back?!

Dom flesta spötillverkare har nästan bara svarta klingor att erbjuda men är det verkligen sant att om man testar svart så vill man inte testa annat? För att ta reda på om det stämmer så åkte jag i torsdags in till Stockholms flugfiskecenter, för att köpa mig ett Guideline LPXe RS spö och en Vision Deep rulle. Gifter sig riktigt bra med varandra! Återstår att se om jag kommer gilla spöts aktion.  





Fredagen gick i fiskets tecken. Skyndade mig hem från jobbet i fredags för att ta mig an havets silver. Hade lånat Jimies flytring som jag fick släpa tills jag trodde jag skulle svimma av utmattning och vätskebrist. Men efter en lång promenad med dubbla långkalsonger och ett par icke andasvadare så fick jag äntligen svalka mig med ett dopp i flytringen. Med sydliga vindar och strålande sol så var det härligt att guppa omkring och kasta in nya spöt, tyvärr så tyckte inte öringarna att jag skulle få premiärdrilla. Men det är så det funkar med havsöringarna, gäller bara att nöta på och inte tappa suget.    



Tog en snabbtur i dag söndag när grabbarna hade somnat. Blåste lite för mycket för att det skulle vara njutbart och med ett helt svansläkte som omringade mig i jakt på mat så blev det väldigt svårkastat. Men man kan inte lyckas jämt.

Med nytt spöt och rulle i bakhuvudet så kan jag bara säga:

"Stay white"
 
Täcket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0