Premiär i Drevviken!

Äntligen var det dax för en efterlängtad premiär i Drevviken! Är lite sent ute i år, vilket har att göra med att bilen är paj och att havsöringsfisket tog mycket energi. Men som sagt, idag var det dax!

Första frågan var om Klamüdia levde och mådde bra... Hon har ju trots allt legat inbäddad i is under hela vintern. Men! Allt var som det skulle och hon låg tålamodigt och väntade.



Som Micke Odell hade sagt "Inget tjafs", jag rodde direkt ut till grynnan där jag i princip alltid fiskar. Redan medans jag la i ankaret såg jag en gädda göra att lufthopp i jakt på småfisk, det kändes hett. Som alltid drog jag på en shadjigg (orange/gul eller grön/gul är det som gäller i Drevan) och kastade i. Nästa kast small det på, härligt med fisk på andra kastet!





 

En gädda på kanske 2kg, ingen bjässe men skoj ändå! Efter en snabb avkrokning och ett par kast till gungade det i spöt igen, jo då fisk nr 2 på 6:e kastet!

 

Efter den fisken kände jag pressen att ta en tredje inom 10 kast. Jag kastade långt och strategiskt och jiggade med många vevstopp, men både kast nr 7, 8 och 9 blev lottlösa. På 10:e kastet hade jag nästan fått hem jiggen när det small på! En liten gädda tänkte jag, men upp till ytan kom hygglig gös runt 2kg, fisken släppte dock innan jag hann landa den. Lite bittert, men ändå jävligt skoj!

Jag nämnde att det har vart en rätt intensiv havsöringssäsong och om det är något havsörigsfisket slipar när det gäller fisketeknik så är det mothuggen! KAZAAM så satt fisk nr 4 på kroken! ...men, nja någon baddare är det inte den här gången heller!



Två små gäddsnipor fick landas utan några foton, jag bestämde mig för att flytta några tiotals meter till en plats där jag har fått både gädda och gös lite på slump under dragrodd. När jag fiskade av stället så upptäckte jag en stor sten på botten och en grynna runt om den. Riktigt spännande, för omkring är det bara dybotten! Efter ett par kast mot grynnan fick jag känna på spöböj igen. Den här gången kände jag nästan på dirkten att det var gös, en liten, men dock ändå en gös.





Inge vidare foton... Well well. Hur som helst känns det riktigt hett att ha hittat en gösgrynna som man vet att det står koncentrerat med fisk vid.

Efter gösen blev det dax att packa ihop och bege sig hem!

Drevviken at it's finest! /Jimie



              \m/  Jimie


Kommentarer
Postat av: Kingen

Tjena Jimie.



Du skriver i ett stycke ovan att havsöringsfisket gjort att dina mothuggsreflexer tränats upp/finslipats, märkligt, för egen del har jag aldrig känt att mina havsöringspass har slipat nånting egentligen, iaf inte mothuggen, hehe, jo, min kastteknik med flugspöt när jag tänker efter...mvh Kingen

2010-05-31 @ 19:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0