Fortsatt bra fiske i Drevan

Dags för en retur i Drevan, och den här gången plockade jag med mig en galet laddad Jocke. Jag har inte fått det bekräftat men rycktet säger att sen jag tog första gösen i Drevan för någon vecka sen har Jocke suttit och vässat krokar och laddad med bröderna Andén-filmer oavbrutet.

Hur som helst, vi riggade prylarna klev i Klamüdia och började ro ut till grynnan. Väl på plats hann jag inte äns kasta i ankaret inan Jocke ropade fisk! Gäddan tog precis in till båten, så någon större fight blev det inte, men ändå en hygglig gädda!







Jag kontrade med ett par abborrar av största slag, giganter med andra ord! Både på fluga och spin.







Jocke var djupt imponerad av storleken på mina borrar, så han la i nästa växel och visade att han faktisk också kan, på popper!



Jaja, inget tjaffs, som Micke Odell hade sagt. Nu måste vi börja på riktig fisk på kroken igen. En stund senare så satt en liten gäddsnipa på jiggen. Lite större hade jag allt tänkt mig.



Och när det går upp en bjässe i höga luftsprång på jakt efter småfisk aldeles bakom båten, är det lätt att glömma att man har en snipa på kroken.



Ett par timmar senare var det mer elller mindra dax att ge upp. Ett riktigt oväder drog in mot oss och vi bestämde oss att ta ett par sista kast innan vi gav upp. Såklart är det då det smäller till. Flyyta gärna fokus från min praaktfula jack till den otroligt vackra himmelen!











I och med gösen blev det en trippel för mig också; abborre, gädda och gös! Har bara tagit det en gång tidigare, så det kändes jäkligt skoj!

Jag avslutar med en bild på en gädda som slet sig precis innan vi skulle ro tillbaka, lite av en stilsturie på tappad fisk då jiggen ligger i luften perfekt tajmad i bilden :)

                       \m/ Jimie

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0