Tillslut blev det en flugbindningssats...

Efter många om och men blev det tillslut en flugbindningssats från Darts idag. Den lilla satsen var slut, så det blev den stora. Städet och verktygen verkar vara ok, tillräckligt för mig iaf. Jag provade att binda en "Hackeltorrfluga" på en 14 krok och det gick helt ok, bindtekniskt. MEN jag märkte att det inte följde med något dubbingvax och sen var fjädrarna från tuppnacken alldeles för grova (långa fibrer?). Så min torrfluga, ser mer ut som en liten våtfluga med det största hacklet som skådats... (Får återkomma med en bild) Så om det ska bli några vettiga flugor måste jag nog köpa en ok tuppnacke och dubbingvax asap!

 

// Jocke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0