Beviljad ledighet

Med beviljad ledighet v.26 så fick jag en liten flugbindningskick. Hade planerat att binda lite torrflugor medans lillskitarna vilade. Med riggade prylar och nykokat kaffe så var jag redo för en-två timmars tokbindande. Men tydligen så ville inte storskiten sova så det blev bara två st slarvigt bundna imitationer av Ephemerella Ignita (Röd Strömslända) i spent spinner utförande.

Strl 14

I veckan så var jag även ute och tränade lite kastteknik med #4 spöt i en av dammarna på närliggande golfbana. En av komunens alla lekåar för havsöringen rinner igenom just den banan, det här är laxtrappan vid nionde tee.

Vårflod

Tack för mig

Täcket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0